Dag 13 Pontallier - Beaune

7 juli 2021 - Beaune, Frankrijk

Het eerste wat ik me bedacht vanmorgen is dat het dagen geleden is dat het ‘s nachts niet geregend heeft. Mijn tent was wel nat, maar van de dauw. Om kwart over 8 ingepakt en vertrokken. De route liep langs de camping dus deze keer geen zoektocht naar startpunt.

Ik was ruim een uur onderweg en stond de kaart te bestuderen , toen een fietsbel ging…Peter en Rita. Gisteren hebben ze de ook lange dag gemaakt waardoor onze planning voor de komende dagen weer synchroon loopt.  We fietsen niet samen op vinden het alle drie prettiger om in eigen tempo te fietsen, maar we ontmoeten elkaar meerdere keren per dag. Vanmiddag samen op een bankje geluncht.  Vandaag was een prachtige fietsdag, afwisselend landschap, via veel dorpjes, maar het aller belangrijkste: 🌤

Dit had ik voor mijn hele vakantie besteld 😄, maar blijkbaar niet verdiend.
Er zijn veel fietsers onderweg, voornamelijk Nederlanders en wat Duitsers. Om 3 uur aangekomen in Beaune, lekker op tijd, eerst de was gedaan en de tent opgezet. Peter en Rita staan naast me, er worden gezellig wat opmerkingen en plagerijtjes over de heg gedaan. Na een verfrissende douche, zonnejurkje aan 😁 en de stad ingewandeld. Beaune blijft leuk, al die gezellige winkeltjes en wijnkelders 🤣

Lang geleden dat ik hier was, ik denk met de huur camper , dus voordat we onze eigen camper kochten. In het centrum  een heerlijke maaltijd salade, tjee wat was ik daar aan toe, te weinig groente gehad de afgelopen weken. En omdat dat te weinig calorieën zijn om morgen weer te fietsen…. Café gourmet. 😋

Helaas gaat het over een uurtje weer regenen en dat geven  ze voor morgen ook op, maar daarna lijkt het beter te worden. 🤞🏻
75 km, 24 graden

1. Martin:
    7 juli 2021
    Ja de voorspellingen midden Europa zijn wisselend. Lokaal kan het dus wisselen.
    Toi toi voor morgen.
  2. Emmy:
    7 juli 2021
    Niet schrikken als je een droge dag met zo'n krijgt.🚴‍♀️🤣 wel erg leuk dat je wat aanspraak krijgt. Iedereen heeft zo zijn verhalen. Succes 😚
  3. Tineke De Jong:
    8 juli 2021