Dinsdag 5 sept Aarburg- Waldschut

5 september 2023 - Waldshut-Tiengen, Duitsland

Om 8.30 reed ik de camping af, zonder ontbijt, dus eerst langs de supermarkt voor yoghurt en fruit en lunch.
Het eerste deel was grotendeels onverhard langs de rivier de Aare, met uitzondering van de paar stadjes die ik onderweg tegenkwam. Mijn koffiestop was in Aarau, wat eigenlijk mijn bestemming van de dag ervoor was. Daar op het plein de heerlijkste cappuccino gedronken van de hele reis, dus kon het niet nalaten om een tweede te nemen !
Het was een prachtige fietsdag, mooie route , heerlijk weer, wat wil een fietser nog meer ?
Helaas iets te vroeg gejuicht, het venijn zat hem in het laatste stuk. Een  fikse klim partij, waarna ik  dacht, ach wat je op gaat, mag je ook weer af, dat was ook zo, om daarna nog meer te klimmen.  Maar uiteindelijk toch aangekomen op de plek waar de Aare de Rhein instroomt, de plek waar mijn reis ruim 2 weken geleden begon.

Mijn auto stond gelukkig nog keurig op zijn plek op mij te wachten. 😀.
De camping ligt aan De Rhein - Bodensee route en dat betekent veel fietsers. Het was dus een gezellige boel gisteren avond aan de picknick tafels.

Moest weer ff wennen aan de prijzen in Duitsland, bijna de helft van Zwitserland, zo ook de prijs van de camping. Deze camping is niet voor niets geliefd onder trekkers, kookgelegenheid, overdekte fietsenstalling, laadpunt elektrische fietsen, echt top.

Er bleek ook nog eens een laadpunt voor auto’s op de camping te zijn, dus ik vertrek donderdag met een volle lading.

72 km

☀️☀️☀️ 27 graden