Dag 7 - Verdun - St Mihiel

1 juli 2021 - Saint-Mihiel, Frankrijk

Weer heerlijk geslapen. Om 8 uur samen met mijn gastvrouw en heer aan het ontbijt. Alain spreekt redelijk Engels en zit op zijn praatstoel. Hij vertelt veel over de geschiedenis van het huis en over  de slag bij Verdun. Ik ben van hem meer te weten gekomen, dan van mijn tocht door de stad gisterenavond. 😄 Hij geeft mij nog een alternatieve route op, die mooie uitzichten onderweg heeft, maar als zijn vrouw vertelt dat hij dat op een elektrische fiets doet, besluit ik gewoon mijn route te volgen. Ik vertrek zonder een vast plan vandaag. De camping  in St Mihiel heeft nog steeds niet gereageerd, dus ik verwacht dat ze dicht zijn. Het plan was vandaag slechts 45 km te fietsen, de enige camping in lange tijd. Morgen dan 90 km naar Neufchateau. Voor de zekerheid B&B gezocht op 60 km, zodat de dag morgen dan korter wordt.

Ook vandaag grote grijze wolken, en fris.
Ik vertrek met 3/4 broek, shirt lange mouw en regenjack. Al snel begint het te druppelen en begint er een soort spelletje, regenbroek aan, regenbroek uit. De ene keer denk ik, het valt wel mee, het trekt zo weer over en moet dan uiteindelijk alsnog die broek aan, en trek ik hem aan, dan kan  die na 10 min uit. 🙄

Rond lunchtijd kom ik in St Mihiel aan en zowaar hier zijn restaurants open !
ik besluit om mijn geluk nog verder te beproeven en rijd toch ff bij de camping langs, en ….. ja open ! Vandaag 1e dag.
als er dan ook nog een voorzichtig ☀️ tje komt, besluit ik te blijven en daar van te genieten.

Eur 6,40 armer 😂 , plek voor het kiezen, mijn tent opgezet.  Vanmiddag was gedaan, fiets schoongemaakt en ketting gesmeerd. In het zonnetje boek gelezen en vanavond spaghetti met zalm , rucola en roomkaas gemaakt .
je hebt eigenlijk niet veel nodig. Na slechte start toch nog fijne dag.

18-20 gr 🌧 🌦 🌤 45 km

totaal nu 455 km gefietst 30 uur en 9 min op het zadel gezeten , voor de minder snelle rekenaars onder jullie , ruim 15 km per uur.

1. Martin:
    1 juli 2021
    Was inderdaad wel nodig om die fiets schoon te maken. Lekker dat de camping toch open was. Jammer voor morgen.Toch een lange trip Succes morgen.
  2. Emmy:
    1 juli 2021
    Lekker kort dagje .heb je tijd gehad voor je fiets en je was. Morgen wel een lange rit, succes maar weer gr.
  3. Cobie Kootje:
    1 juli 2021
    En...eindelijk daar was hij dan de ZON, prachtig plaatje, de tent en de was aan de lijn.
    Fietsen schoon en heerlijk gelezen. Het begint echt op vakantie te lijken.
    Goede rit morgen.