Dag 19 St Just- Etagnon

13 juli 2021 - Ambert, Frankrijk

Gisterenavond in de snackbar van de camping salade met frietjes gegeten; ik kon de moed niet meer opbrengen om omhoog naar het centrum van het dorp te lopen. Lekker vroeg mijn slaapzak ingekropen met een boek. Totdat ik ineens een helder moment kreeg en ik mij realiseerde dat de camping waar ik mijn reservering voor een plekje omgezet had in een trekkershut, niet de camping voor morgen was, maar overmorgen !
plan is het plaatsje Ambert en de naam van die camping Rochelambert , doet het vermoeden dat het in Ambert ligt, maar dat is dus niet zo.
De camping in Ambert heeft geen accomodaties, dus zoeken naar een hotel of B&B. Alles wat ik vond was gesloten of vol. Gelukkig vond Rhys een B&B aan de route, die wel plek had, ik moest alleen wat extra km fietsen.

Ik heb best lekker geslapen en had om 8 uur mijn zeiknatte tent weer ingepakt. Toch wel gek dat je ook daar aan went en er steeds handiger in wordt om droog te houden wat droog is en maar te accepteren dat wat nat is niet meer droog wordt. 😀

Het was koud vandaag 11-15 graden, dus ook mijn lange fietsbroek niet voor niet meegenomen. De regen in de ochtend viel wel mee, dus ik begon het weer wat zonniger in te zien…… Maar helaas, boven op mijn eerste klim begon het te regenen en het is niet meer droog geworden. Sterker nog , ik heb 2 hagelbuien gehad !
Echt heel jammer van het weer, gisteren en vandaag was zo’n mooie route. Ik hou ervan om in de bergen te fietsen, die doorkijkjes, vergezichten en beloning van uitzicht na het klimmen. Helaas veel laag hangende bewolking, grijs, nat en koud.
In Ambert geprobeerd om te eten, maar aangezien het 5 uur was, onmogelijk. Keukens open vanaf 19:00… dus naar supermarkt en salade en yoghurt gekocht.
Ik ben hartelijk ontvangen door mijn gastheer en - vrouw , heb een prachtige kamer, lekker warme douche en lig nu languit op bed.
Net naar het weer en de route van morgen gekeken, 16 graden, hele dag regen, 15 km omhoog klimmen , met 4 km  van 7%. Gevolgd door 11 km afdalen van 1100 naar 500 mtr. Dat beloofd wat. Maar nu eerst genieten van een warme droge kamer !

☁️🌨🌨🌨 11-15 graden. 78 km

1. Martin:
    13 juli 2021
    Jammer inderdaad dat het zulk bagger weer is. Maar al lezend merk ik dat je je goed staande houdt.
    Succes morgen met die klim in de regen. Kijk je uit met de afdaling.
  2. Emmy:
    13 juli 2021
    Ja ik sluit me bij Martin aan .kijk inderdaad uit met de afdaling. Zeker als het weer regent. Lekker dat je nu warm en droog op je bed ligt. Succes morgen en laten hopen dat de rest van de week droger wordt. Gr
  3. Renata:
    13 juli 2021
    Wat een verdiend droog bed! Ik zou er maar een dagje langer blijven!
  4. Cobie Kootje:
    14 juli 2021
    Nou dat heb je zeker wel verdiend een warm bed geniet er lekker van. Moed verzamelen voor de volgende zware, natte klim. Ik heb vanmiddag naar de Tour de France zitten kijken daar ook veel regen en dan die afdaling brrrr Doe voorzichtig!!!
    Succes verder