Dag 17 Matour - Charlieu

11 juli 2021 - Charlieu, Frankrijk

Vanmorgen opgestaan en meteen ingepakt, tent droogt vanmiddag wel weer. Eerste stop : bakker voor ontbijt en lunch. Dan door naar het café er tegenover, koffie besteld en net als alle Fransen : broodje dat je bij de bakker hebt gekocht erbij. Voor ons ondenkbaar om dat te doen, maar hier heel gewoon.  Laatste stop, de supermarkt voor fruit en tomaten. En toen was er geen ontkomen meer aan, het laatste stuk van de Col moest geklommen worden. 9 km omhoog.
Het ging me best goed af en dat is maar goed ook, morgen staat er een klim van 21 km op de agenda.

De gewonnen hoogte meters daalde daarna weer stukje bij beetje af. De eerste en enige stop vandaag in La Clayette, een pittoresk plaatsje met vele restaurants, besloten om daar te lunchen en het brood voor morgen te bewaren ( maandag meeste bakkers dicht) Na een stevige maaltijd salade de laatste 20 km gefietst naar Charleville. In het laatste uur was de lucht opengebroken en werd het heel erg warm, dus bij aankomst alleen buiten tent opgezet, spullen afgeladen, bikini aan en naar het zwembad om af te koelen.
Eind van de middag rondje stad gewandeld en gezien dat de bakker morgen open is, dus het brood vanavond opgegeten.

Het was weer een heerlijke fietsdag, mooie vergezichten, leuke dorpjes, en zowaar de hele  route verhard. Dat is toch wel lekker, scheelt soms wel 3-4 km per uur. Vandaag ook de 1000 km gepasseerd en als je daar de 150 km bij optelt die we met de auto hebben gedaan, ruim over de helft.
Zojuist binnenrent erin gehangen en het grondzeil er zo ingelegd dat ik het morgen, in de tent kan inpakken, er wordt nl vanaf 6:00 morgenochtend weer regen voorspeld  en wel voor de hele dag…….

52 km ☁️⛅️☀️ 26 graden

1. Martin:
    11 juli 2021
    De regen blijft je wel achtervolgen. Net nu je een stuk van ruim 20 km klimmen hebt. Succes.
  2. Conny:
    11 juli 2021
    Voor nu een mooie goede dag te pakken. Hopen dat her morgen beter wordt dan voorspelt.
  3. Emmy:
    11 juli 2021
    Ik wil je wel komen duwen hoor de berg op ↗️ maar niet als het regent🤓succes maar weer morgen gr😚
  4. Hellen:
    11 juli 2021
    Lekker even de bikini aan en zwemmen na het fietsen en morgen zie je wel weer.
    Succes met de klim morgen
  5. Eugène Beenaerts:
    11 juli 2021
    Volgens mij heb je een hele leuke vakantie,zelfs met de regendagen mee gerekend.
    💉 Tweede gehad vandaag.
  6. Tineke De Jong:
    12 juli 2021
    Ik herken dat wel dat je bij de bakker wat haalt en dat ergens anders bij je koffie opeet. Vond ik eerst ook gek, maar het is eigenlijk wel heel lekker dat dat kan.
    Wat een verschil gelijk hè als het zonnetje schijnt ziet alles er heel anders uit.
    Ik duim voor je dat het morgen meevalt met de regen.
  7. Cobie Kootje:
    12 juli 2021
    Weer met plezier je verslag gelezen. Dat was een heerlijke dag met dat zonnetje dan is toch alles veel vrolijker. Ik duim dat er nog veel van die dagen komen. Succes met de klim.