Dag 11 Andelot -Langres

5 juli 2021 - Langres, Frankrijk

Vandaag begon al helemaal verkeerd,  het goot !  Ik wilde buien radar checken of het lang zou duren, telefoon leeg, waarschijnlijk had ik erop gelegen of zo, want toen ik ging slapen zat er nog voldoende stroom in.
Ik haal nu standaard de binnenrent eruit,  waardoor ik ook nu het grondzeil in de buitentent  kan oprollen, zodat hij minder nat wordt.
Gisteren zondag en alles was dicht dus mijn laatste brood opgemaakt. Gelukkig zat er een bakker in het dorp, maar ….. op maandag gesloten en dichtstbijzijnde supermarkt op 24 km !! En niet op mijn route.

Ik had nog 2 tomaten en een muesli reep, dus dat werd mijn ontbijt.  De eerste 25 km mijn route gevolgd met de hoop op een winkel, helaas. 7 km van mijn van mijn route af , lag een wat grotere plaats, om te zorgen dat ik in ieder geval een lunch kon scoren.  Na lang zoeken restaurant gevonden, maar omdat het half 2 was, wilde ze geen lunch meer serveren, en op de vraag of ik dan wat brood kon kopen ook een nee. 🙄

Gelukkig uiteindelijk een supermarkt gevonden, voorraden weer aangevuld en met volle buik weer op pad. De route ging alweer op en af en ook met de buien. Het was een broek aan, broek uit dag.
om 4 uur, 11 km voor mijn einddoel een restaurant wat open was , eindelijk koffie !
Ik ben daar te lang blijven hangen omdat ik met een Nederlands echtpaar in gesprek raakte. Uiteindelijk na een uur opgestapt met het idee, ik ben er nu zo.

Toen Langres in de verte zichtbaar was, begreep ik dat dit vies zou tegenvallen.  Het stadje ligt bovenop een berg  en de camping  binnen de stadsmuur. Ik heb het tot halverwege fietsend  gehaald, wat volgens de andere fietsers op de camping hier al een behoorlijke prestatie was. De rest stapje voor stapje gelopen.
Het goede nieuws : het werd droog en de zon brak door 🌤 Dat was maar goed ook, anders was het een vochtige nacht geworden. Tent opgezet ,  gedoucht en op zoek naar restaurant.
Het werd toch nog een leuke avond, een Nederlands echtpaar uit Kerkrade, die ik nu al 3x ben tegen gekomen, zat daar ook en vroeg of ik erbij kwam zitten. Zij doen al 17 jaar dit soort tochten, dus veel ervaringen en tips uitgewisseld. Ze zijn beiden 65+ en Dit wordt waarschijnlijk hun laatste lange tocht, 4500 km. Het lijkt erop dat  we elkaar weer treffen over 4 dagen.

🌧🌧🌦 18-20.   72 km

1. Emmy:
    6 juli 2021
    Wat een verhaal weer. De grootste ellende is dat je vaak geen winkels aan treft. Laten we het dan maar niet over de regen hebben. Wel leuk dat je nu mensen gaat ontmoeten die het zelfde doen als jij. Heb je toch wat gezelligheid. Succes❤
  2. Tineke De Jong:
    6 juli 2021
    Pittig dagje weer Marga en de regen houdt ook niet op. Misschien een blikje vis in je voorraad doen blijft lang goed en is altijd lekker. Ik hou er wel van 😊
    Ik duim voor een beetje ☀️
  3. Marga Gramberg:
    6 juli 2021
    Ik hou er ook van, heb tonijn bij me. 😋
  4. Drew:
    6 juli 2021
    Nerve racking when can't access food easily. Was that standard closures or due to a public holiday or some holiday reason?
  5. Marga Gramberg:
    6 juli 2021
    Just Monday, nothing special, but it is a common problem in France
  6. Eugène Beenaerts:
    Bikkeltje...💪🚲
  7. Martin:
    6 juli 2021
    Het was weer echt een zware tocht zonder eten, nat berg op. Maar je hebt het wéér gered. 🏆
  8. Cobie Kootje:
    6 juli 2021
    Dat was wel weer een zware tocht, weinig eten, regen maar het eindigde gelukkig goed.
    Je hebt nou regen genoeg gehad, ik ga heel erg duimen voor een beetje beter weer.
    Succes verder