Dag 1 - Rotterdam naar Leuven

25 juni 2021 - Leuven, België

Om wat extra ruimte in planning te maken  vanwege eventuele Corona maatregelen die extra reistijd vragen en vanwege mijn minder sterke gezondheid , besloot ik om het eens anders te doen. Niet op de fiets te stappen in Rotterdam, maar de eerste 2 etappes met de auto te doen en in Leuven te starten.

2 vrijwilligers gevonden die het graag wilden doen, Sven en Rhys. Aangezien  Rhys het wel leuk vond om dan anderhalve dag mee te fietsen, was voor mij de keuze gemaakt.

S morgens nog 4 uurtjes gewerkt en daarna alle bagage en fietsen in en op de auto gezet. En zowaar om 2 uur samen richting Leuven vertrokken.
wij het wegrijden bemerkte ik dat de auto niet had bijgeladen afgelopen nacht, sterker niet goed erin geplaatst , dacht ik …

Dus bij Hazeldonk gestopt bij snellaadstation. Een drukte van belang, te korte slangen, fietsen zaten beetje in de weg, kortom wat gedoe om goed bij een paal te komen. Het was de eerste keer dat ik dat deed, normaal gesproken laad ik bij de paal voor de deur. Maar als je de beschrijving volgt, kind kan de was doen, dacht ik. Maar wat ik ook deed, hij bleef na betaling acceptatie, dood: communicatie probleem met de auto.
3 palen geprobeerd en hulp van 2 vriendelijk andere automobilisten, er gebeurde niets.

Toen viel het kwartje, thuis de stekker er wel goed ingedaan, maar auto heeft een probleem. Lease maatschappij ingeschakeld, ANWB man ter plekke  na bijna een uur. Hij trachtte de computer uit te lezen, maar helaas was de software voor mijn auto nog niet geladen ( te nieuw 🙄)

Uiteindelijk na nog diverse keren, accepteerde de auto stroom !
Genoeg om naar Leuven te rijden en voor Rhys weer terug naar Nederland op zondag. En dan fingers crossed dat hij zonder de hulp van de ANWB kan laden. 🤞🏻.  Met ruim 2,5 uur vertraging aan gekomen in hotel de Lodge . Een prachtig oud gebouw opgeknapt met respect voor het karakter van het gebouw.
er bleef weinig tijd over om Leuven in te gaan, maar prachtige wandeling in de buurt gemaakt rond de eeuwenoude universiteitsgebouwen.

Heerlijk gegeten ,om 21:30 ging mijn lampje uit. Veel te lange dag, hectisch en rommelig. Hoe zo verstandige beslissing om rust te creëren door traject met de auto te doen ?