Dag 8 St Mihiel - Neufchateau

2 juli 2021 - Neufchâteau, Frankrijk

Gisterenavond voor het eerst een Nederlandse solo fietster ontmoet !
ze kwam op het veldje naast mij staan.
Samen thee gedronken en wat ervaringen uitgewisseld. Ze blijkt een hele ander type reiziger te zijn, doet stukken met de trein, heeft geen vast plan ( werkt niet, dat maakt het wat makkelijker)  geen fietsbroek (want dat echt onzin 🙄)  alleen sandalen bij zich ( die ze nu met sokken  aan had 🤔)  geen toilet papier bij zich, dus gebruikte blaadjes uit haar schrijfblok ( too much info 🤣)  Kortom lekker thee gedronken en me kostelijk vermaakt.
Voor iedereen die mij wat langer volgt, weet dat mijn reis verslag eindigt met een lijst van spullen die ik voor niets heb meegesjouwd. Ik was al bang dat mijn zonnebrandproducten daarop komen te staan, maar aangezien de lucht stralend blauw is me goed ingesmeerd met factor 50.  Tent toch nat ingepakt, van de dauw deze keer en na stop bij de Lidl, uiteindelijk om 9:15 op pad.  De tocht is afwisselend vandaag, veel klimmen en dalen, geen fietspaden, deels onverhard.
in Commercy ( na 22 km) koffie gedronken en dat was maar goed ook, want de hele dag geen café of restaurant tegen gekomen. Dus met de lunch, stoeltje in elkaar gezet en bruin brood met tomaat gegeten. ‘S Middags weer helemaal bewolkt, maar gelukkig geen regen.  Het werd een lange rit, 95 km, waarschijnlijk mijn langste rit in deze reis.  De camping ligt net buiten het centrum van Neufchateau, 32 plekken, (3 bezet) en super mooi sanitair.
s avonds in het stadje gegeten, in een prima restaurant.

Moe maar voldaan, rol ik mijn slaapzak in, morgen rustdag , verdiend ….

1. Martin:
    3 juli 2021
    Leuk die verschillen in reizigers.
  2. Emmy:
    3 juli 2021
    Grappig dat verhaal over die andere fietser. Maar het was inderdaad een lange rit. Vandaag rustig aan en hopen dat je de komende dagen wel je zonnebrandcrème nodig heb. Gr🚴‍♀️❤
  3. Eugène Beenaerts:
    Sandalen en sokken.....🙃
  4. Conny:
    Tja 1 paar sokken en sandalen. Doet mij aan iemand denken 🤣🤣🤣
    Geniet van de rustdag
  5. Marga Gramberg:
    3 juli 2021
    Mij ook. Ik had al dejavu vanmiddag, man alleen met een caravan, ging als eerste zijn schotel antenne opzetten 😂
  6. Emmy:
    3 juli 2021
    Mag je misschien vanavond tv komen kijken😂😂
  7. Cobie Kootje:
    3 juli 2021
    Heb weer genoten van je verhaal, heb je toch weer teveel meegenomen [fietsbroek hoeft niet en 1 paar sokken is ook genoeg niet te praten over closetpapier} Je zal je wel kostelijk geamuseerd hebben bij die Nederlandse mevrouw.
    Ik heb de landkaart erbij gehaald en heb St. Mihiel , Commercy, Neufchateau opgezocht vind ik leuk om het zo te volgen.