Tyros -Nafplion

21 september 2017 - Nafplio, Griekenland

IMG_2004Vanmorgen ontbijt op het strand, eigenlijk geen zin om op te staan en in te pakken, maar helaas Athene roept. Stukje bij beetje sluiten we het rondje.

60 km op de planning, voornamelijk langs de kust,regelmatig  een beetje op en af en 1 grotere klim. Doordat Linda fitter is dan ik,  daarnaast zo'n 20 kg gewicht mee naar boven moet nemen  (bagage en zwaardere fiets) moet zij regelmatig op mij wachten en fietst ze alvast vooruit. Zo ook vandaag en ja hoor, we raken elkaar voor het eerst kwijt. Gelukkig is er dan de mobile telefoon nog. Locaties uitgewisseld , en hebben gewoon verschillende wegen genomen, die uiteindelijk weer samen komen. Na een half uurtje elkaar weer gevonden en konden we samen verder fietsen. Het is vandaag beduidend koeler, "slechts" 28 graden en er staat een behoorlijke zeewind, die we over het algemeen tegen hebben.

Zo 'n 15 km voor Nafplion missen we een afslag en fietsen naar schatting 15 km om !

We besluiten om hotel in Nafplion te nemen ipv de camping daar voorbij. Nafplion is zo'n leuke stad en heeft een  ford vanwaar je een schitterend uitzicht hebt. Sven en ik hebben ooit de traptreden geteld 995, en ik vind dat Linda hier niet voorbij kan zonder het ford te beklimmen. We hebben betaalbaar hotel gevonden middenin het oude centrum. Na de douche door de straatjes geslenterd en pizza gegeten. Linda is aan het afkicken van de feta, al 2 dagen zonder !

75 km, 28 graden , wolkje zonnetje en veel (tegen) wind

1. Emmy:
    21 september 2017
    Het gaat voor jullie ook opschieten.wij gaan morgen ook weer richting huis.succes tot van de week gr.
  2. Martin:
    22 september 2017
    Nog een paar dagen denk ik. Het was de moeite waard. Het lezen van de verhalen zeker.
  3. Cobie Kootje:
    22 september 2017
    Ben net thuis van onze fietstocht van Hoek van Holland met de ferry naar de maasvlakte en via Rockanje naar Hellevoetsluis.
    Bedankt voor al je mooie verhalen. Groetjes
  4. Tineke en Jan:
    22 september 2017
    Mooie verhalen! En stoer wat jullie allemaal doen en aan kilometers verzetten.
    Geniet er van!!