Seveilla - Castilblanco

21 mei 2017 - Castilblanco de los Arroyos, Spanje

IMG_1024Zondag 21 mei

Ik wilde gisteren avond laat de stad nog in om foto's te maken van de verlichte Kathedraal, maar toen ik bij Carlos aan de bar mijn koffie ging afrekenen en hem dat vertelde vond hij dat niet zo'n goed idee,om als vrouw alleen nog zo laat pad te gaan.Zijn dienst zat er op en bood aan om samen te gaan. Was wel grappig, hij moest dit eerst bij zijn baas melden. Ze mogen niet zomaar in hun vrije tijd met gasten omgaan. Sevilla is laat op de avond nog gezellig druk, en het was echt niet nodig geweest, maar goed was wel gezellig. Goed voor mijn spaans.

De foto's waren niet echt mooi, omdat er te grote spots in de camera schenen, maar ........ Wat bleek ..... Er werd salsa muziek gespeeld en op het plein gedanst. Ik had helaas slippertjes aan, maar dat mocht de pret niet drukken.

Om 2 uur bed ingerold, er moest immers vandaag gefietst worden.

Om 10 uur bij het hotel vertrokken , op zoek naar het start punt van de route. Na ongeveer zo'n 20 minuten het eerste logo bordje van de Camino gevonden. Samen met deze logo's en routebkoekje moet het goed komen. Nog geen 5 km verder wordt ik door een mountain biker in gehaald en aangesproken , of ik het gezellig vond dat hij een stuk mee reed, hij moest dezelfde kant op. En dat was het ook,hoewel met handen en voeten praten lastig is als je fietst. Hij vertelde dat hij lid is van een fietsploeg en dat ze in Augustus ook de route gaat fietsen tot aan Salamanca. In zijn woonplaats nam hij afscheid en moest ik nog 20 km.De route ging vandaag voor een deel over de wandelroute, dus onverhard pad, en heb ik de eerste wandelaars gespot.

Niet veel later werd ik door een Duits echtpaar in gehaald, die ook naar Santiago fietsen. Hun tempo lag veel hoger, doordat zij weinig bagage bij zich hadden en ik Ben dus na een paar km afgehaakt.

Lunch bestond vandaag Alleen uit water ,appel en lekker donkerbruin brood. Het is zondag en niets kunnen vinden. Om 15:45 aangekomen in Castillo blanco en het hotel stond direct bij de in gang van het dorp.

Fiets mag in de lobby staan en dat is wel grappig gezicht.

Vandaag aantal leer- en oh ja momenten:

• Ook bij bewolkt weer, verbrand je
  • je moet eten en drinken voordat je trek of dorst krijgt.
  • ik had meer tijd moeten besteden aan mijn italiaanse cursus, ik heb hier meer aan beperkte italiaanse woordenschat, dan Engels
  • als je langs de weg een rust pause hebt, zorg dan dat je je duim opsteekt als er een auto passeert, anders gaan ze vol in de remmen om een vrouw nood te helpen
  • ze rijden met zo'n grote bocht om je heen dat ze op de weghelft van tegenligger rijden
  • een achterop komende automobilist toetert vaak als hij naast je rijdt om te groeten.
  • Het leven hier veel goedkoper is : cappuccino + 1,5 liter gekoeld water Eur 2,30 ( jammer van de suiker in de koffie) prima hotel, met tv, internet, ontbijt en airco Eur 30,-

temperatuur : 26 graden, zwaar bewolkt

afstand : 51 km

totaal: 77 kmIMG_1027

X Marga

1. Martin:
    Trots op je.
  2. Hellen:
    21 mei 2017
    Zo je maakt wel een hoop mee Mar, leuke verhalen hoor. Nog geen tent opgezet he! Heel veel plezier verder met je mooie reis gr hellen xxx
  3. Tessa:
    21 mei 2017
    Klinkt alsof je je niet verveelt in je eentje :) geniet ervan!!
  4. Emmy:
    21 mei 2017
    Kijk er 's avonds naar uit wat je die dag weer beleefd heb. wel goed dat iedereen rekening houdt met fietsers. wij hebben vandaag ook weer een leuke fietsdag gehad. op naar de volgende dag. succes
  5. Marga Gramberg:
    21 mei 2017
    Nee nog geen tent opgezet. Morgen kom ik langs camping
  6. Emmie:
    22 mei 2017
    Het is nu echt begonnen, de eerste echte fietsdag zit erop en de 1e avonturen meegemaakt. Leuk om te lezen. Suc6 weer vandaag en vooral lekker blijven genieten...!