Granada

28 mei 2019 - Granada, Spanje

Gisteren avond op de terugweg naar de camping in gesprek geraakt met jong Nederlands stel, die met hun 3 jarige dochter Indy 6 maanden op reis zijn.

Ze zijn ook een paar dagen hier op de camping en Indy loopt regelmatig even bij me langs voor een kwebbel praatje.

Vanmorgen na het ontbijt de stad ingelopen, om te beginnen met bezoek aan de Alhambra. Deze keer op mijn sportschoenen i.p.v. sandaaltjes. 😏

Het is net 9 uur, maar nu al warm in de stad. In veel straten hangen grote doeken om schaduw te creëren.

B771C11C-D085-4324-8D80-17D52519F2D2

Maar meteen in de tuinen van de Alhambra voel je de koelte van de bomen. Zalig. Het is een gigantisch complex, met heel veel verschillende tuinen, heerlijk om te wandelen.

3E4FA1B1-77B6-4F76-9FAF-C538AFA47170

Uiteindeljk mag ik met dit ticket overal in, behalve het hoofd paleis, dat een museum is. Na 2 en half uur heb ik het meeste wel gezien en ben ik naar de kathedraal gegaan.  Na de Mezquito in Cordoba, valt deze een beetje tegen.  Mooi, maar niet zo indrukwekkend. Tijd voor een verkoelend 🥤op een terras.

De rest van de middag beetje in de stad geslenterd, en nu zo’n 19 km gewandeld.

Ik vond in het zeer nette toilet gebouw van de camping  een boek van Loes den Hollander en heb daar de rest van de tijd mee doorgebracht, vertrek nu wel met nog meer gewicht. 🙃

Weer eten bij de supermarkt gehaald, lekker lui....

6928E3ED-0053-4849-9B15-514B977F3F40

Wat is vakantie toch lekker !

1. Cobie Kootje:
    28 mei 2019
    mooi de Alhambra met zijn schitterende tuinen maar ik vond ook de Mezquito in Cordoba indrukwekkender.
    Geniet lekker verder van je vakantie!!
  2. Martin:
    29 mei 2019
    Leuk zo’n kleine kwebbel bij je tent. Mooie foto’s trouwens. Omgeving ziet er prima uit.
    Genieten zolang het kan.