Dag 6 Lynaes - Aarhus

9 augustus 2022 - Aarhus, Denemarken

Werd om 7 uur wakker vanmorgen en meteen opgestaan. De tent is nat van de dauw en ik moet weer ff in mijn ritme komen van pakken. Ik rijd om 8 uur de camping af, eerste stop de bakker.
dan kan ik zo op de veerpont ontbijten.
Had ik dat nou maar niet gedaan !
de time table die ik op internet had gevonden was niet up to date, dus veer net gemist. Volgende over een uur…. Het  is nog fris maar met een fleece vest over mijn korte tenue wel te doen, op een bankje ontbeten. Ik voel me niet echt topfit. Ik ben flink verkouden. Zojuist Corona zelf test gedaan, die gelukkig negatief is.

na 30 min varen kom ik op het volgende schiereiland aan, dat ik van rechts naar links helemaal moet oversteken, ruim 35 km. Het was zwaarder dan ik had ingeschat, straffe tegenwind, en constant op en af. Een snelheid van niks en je voelt hem al aankomen, veerboot gemist !  Hij lag er nog, maar ik mocht niet meer mee. De volgende afvaart, na 1,5 uur.  Op een bankje boek gelezen en nagedacht over mijn plan voor de rest van de dag.
vanuit Aarhus is het nog 35 km naar Ry, waar ik de route naar Nederland  ga oppakken.  Ik weet al dat dit veel pittige klimmetjes bevat, en aangezien ik nu pas om 15:30 in Aarhus aankom, niet zoveel zin om dat nog te doen, hotel gezocht en de rest van de dag gewoon lekker rustig aan.  Ik zit nu in een gezellig restaurant om de hoek van het hotel en mijn reisplannen aan te passen.  Ik moet nu al mijn reserve dag gebruiken 🙄.  Maar morgen dan wel lekker kort dagje, camping aan een meer en hopelijk wordt het dan echt eens mooi weer. Kan ik ook ff was doen.
vandaag wel droog, maar veel wolken 18-20 graden  35 km

1. Emmy:
    9 augustus 2022
    Ja er gingen wat dingen mis vandaag. Hopen dat het daarbij blijft. Het is hier heel erg warm. Wel.fijn morgen een kort dagje.Ga er maar weer voor.gr.
  2. Martin:
    9 augustus 2022
    Gewoon een Murphy dag. Morgen zal het best wel weer beter gaan.
    Succes morgen.
  3. Cobie Kootje:
    10 augustus 2022
    Zat ook niet erg mee vandaag.
    Als er dan iets tegen zit dan zit ook alles tegen, maar morgen nieuwe dag en dan zal het vast beter gaan.
    Succes verder
  4. Hellen:
    10 augustus 2022
    Vervelend dat je niet fit bent en verkouden
    Maar het weer zal vast beter worden en dan knap je zelf ook wel weer op
    Succes met je reis verder
  5. Emmie:
    11 augustus 2022
    Ja inderdaad wet van Murphy, hoort er ook bij.