Dag 5 Copenhagen - Lynaes

8 augustus 2022 - Lynæs, Denemarken

Vanmorgen voor de verandering  de wekker gezet, wilde vroeg vertrekken .
ontbijt gehaald en samen met Sven op de kamer gegeten.  Om kwart voor negen klaar om aan mijn eerste fietsdag te beginnen. Zoals ik gisteren al schreef begint de route net om de hoek van het hotel, en ik schuif meteen de fietsfile in.
een echte file is het niet, maar wel lange rij fietsers, de meesten onderweg naar hun werk.  Gelukkig is het grootste deel van de route een lange weg de stad uit, en na tientallen verkeerslichten, ben Ik dan  eens buiten de stad.  De eerste 20 km op een fietspad dat evenwijdig loopt aan de snelweg, naar nog net ver genoeg weg, om niet irritant te worden.
Wij denken dat wij het fietsband bij uitstek zijn, maar ik zie hier voorzieningen waar wij nog wat van kunnen leren. Fietspompen langs de weg, voorsorteer vakken voor afslaande fietsers en ipv rechtsaf slaan en het fietspad kruisen, schuiven de auto’s voorzichtig tussen de fietsers in. Dus het fietspad is dan hun voorsorteer baan om rechts af te slaan.
klinkt misschien onveilig, maar werkt top.
Het  fietsen gaat voorspoedig , ondanks het gebrek aan training, voelen de benen en billen goed. Hoop dat ik dat morgen ook nog vind 😜.  Na 30 km raak ik de boordjes kwijt en heb nogal wat km omgereden om weer op de route te komen.  Het comfortabele geasfalteerde fietspad wordt gravel pad, dat op en af gaat en dat brengt de snelheid enorm naar beneden. De omgeving veranderd en zou in Duitsland of Limburg kunnen zijn. Doordat we hetzelfde klimaat hebben , geen verrassingen in de natuur. De routebordjes ontbreken regelmatig , dus blij met mijn fietskaart.
Gelunched met twee simpele smorebrodjes in een onooglijk restaurantje, de enige die ik in het stadje kon vinden. Na enig zoeken de haven gevonden van Kulhuse voor het veer en ik besluit om camping te zoeken op het volgende eiland en niet nog een eiland door te hoppen. Rond 4 uur op camping in Lynaes, een simpele camping , maar wel met kookgegenheid. Heb nl nog geen gasflesje gevonden. Helaas geen pin op de camping , dus hop weer op de fiets om ff het stadje in te gaan, om te pinnen en een heerlijk ijskoffie. Dat had ik verdiend 😀. Straks simpele pasta met vis maken, goed voor mijn spieren , maar ook ff afkicken van al dat eten in Copenhagen, als ik daar nog langer was gebleven was al mijn moeite om mijn gewicht weer op pijl te krijgen voor niets geweest 🙈

vandaag in driekwart broek gefietst en lange mouw, had in de loop van de dag wel naar kort tenue kunnen gaan, de lucht is open gebroken  en heeft ruimte gemaakt voor de zon.
Dat beloofd veel voor de komende dagen.

☁️⛅️🌤 18-23 graden 83 km

1. Cobie Kootje:
    8 augustus 2022
    Na een paar heerlijke dagen in Copenhagen, gaat nu je fietstocht beginnen. Prima fietsweer geloof ik. Bekend gezicht, je tentje, en wat een service fietspomp langs het fietspad. (zou in Nederland al gestolen zijn)
    Lekker eten straks (je hoeft niet aan je lijn te denken, dat fiets je er vanzelf weer af) Lekker slapen en uitgerust weer op.
    Goede reis verder.
  2. Emmy:
    8 augustus 2022
    Ja de tocht gaat nu echt van start. Het is daar in ieder geval erg rustig op de camping. Hier wordt het erg warm de komende dagen dus denk ik dat het daar beter is om te fietsen gr.
  3. Martin:
    8 augustus 2022
    Zo eindelijk echt op weg. Succes.