dag 31 Breda- Rotterdam

27 juli 2021 - Rotterdam, Nederland

En dan ben je  weer terug  in Nederland. Ruim 4 weken onderweg geweest en overnight ineens weer bijna thuis. Vanmorgen de berichten gelezen over de overstroming in Dinant gisteren. Het gekke is dat het dan ineens dichtbij komt, omdat je daar 4 weken geleden nog langse maas hebt gefietst. Doordat ik voor de 'hoge'route door de bergen had gekozen heb ik helemaal niets  live mee gekregen van de hoog water problemen, maar Maarten en Jeanette vertelde me dat zij een aantal keren bij de Saonne door het water moesten moesten en ook moetesen uitwijken naar hoger gelegen wegen.

Ik heb dus al met al heel veel geluk gehad, ja veel regen, maar het heeft mijn reis buiten het nat worden niet echt beinvloed.

De balans van deze reis :

• 1979 km gefietst, bijna 133 uur op mijn zadel gezeten, of te wel 13,5 km gemiddeld per uur.
  • 17 dagen van de  31 dagen regenbui(en)  gehad !
  • weer veel prachtige mensen ontmoet
  • totale kosten maand vakantie uit en thuis, inclusief de geannuleerde vlucht waarvan ik geen geld terug krijg :  EUR 2110,-
  • trek ik daar de  2 luxe hotels met Rhys en  wijnchateau af  EUR 1609,-
  • Ik heb slechts drie keer avond eten gekookt, rest buiten de deur gegeten.
  • Heel blij dat ik lange fiets broek, shirts lange mouw  en 2 jeans mee had
  • Gelukkig genoeg kleding mee had, toen ik niet tussentijds kon wassen, omdat het niet zou drogen.
  • bijna 3  kilo's in gewicht afgenomen, maar volgens de weegschaal in de sportschool  wel 4.5 kg vet heb weggetrapt.
  • ik weer heerlijk alles heb kunnen eten waar ik trek in had, zonder me schuldig te voelen

Wat heb ik voor niets mee gesjouwd :

• 1 paar sandaaltjes
  • 1 x  jurk,  1 x shorts en 2x  t shirts teveel meegnomen, allemaal niet gedragen
  • olijfolie
  • 2 porties rijst
  • jogging broek

Wat heb ik gemist ?

• Mijn pieso onsteking van mijn kookstelletje dat kapot ging, maar ja lucifers doen ook nog steeds de truuk ( als ze droog zijn ;)
  •  buiten mijn dierbaren en de zon in de 3e week eigelijk niets.

Wat las je niet eerder in mijn blog ?

• De Fransen in het algemeen echt heel hartelijk en behulpzaam waren
  • Dat ik als troost op mijn natste dag dag een hele zak MM's heb leeg gegeten
  • Ik eigenlijk  de hele reis geen last van pijn in mijn billen had, maar dat een natte fietsbroek, op plekken schuurt waar dat als vrouw niet hebben wilt   ;)
  •  Mijn zwaartse dag niet die klim van 21 km was, ook niet de dag met hagel, maar mijn eerste echte warme dag; waar het op en af ging en ik de Mistral wind tegen had.
  • Dat ik het toch altijd weer ff lastig vind om mijn ritme vinden in de gewone dagelijks routines, zoals op tijd medicijnen innemen, toilet ritme, zonder ontbijt weg ---> geen tanden gepoetst als je zonder ontbijt op stap gaat en onderweg eet. Het zijn allemaal kleine dingen, waar je normaal gesproken niet bij stil staat, maar gewoon gedachteloos in je eigen ritme doet.
  • Ik weer heel blij was met jullie lieve  berichtjes  en de manier waarop jullie met mij meeleefden, ik ernaar uit kijk om jullie weer allemaal persoonlijk te ontmoeten en jullie verhalen te horen. Dit gaat allemaal alleen over mij
  • Ik mezelf erop betrapte dat ik zat te mijmeren over de werking van sluizen,  waarom zonnebloemen allemaal dezelfde kant op staan,  waar  bepaalde geuren die ik waarnam vandaan kwamen enz  --> duidelijk dat je dan heel ontspannen bent
  • ik wel 100 keer in mezelf gezongen heb : the only way is up.....  ( Yazz)
  • Ik bijkbaar nog steeds aantrekkelijk ben...............   voor muggen en steekvliegen.
  • Het zeker niet als opgeven voelde om niet door te reizen naar Barcelona, ik had het zeker kunnen doen, maar dit was een veel verstandiger beslissing.

Ik ben heel blij dat ik ook deze reis weer heb kunnen doen. Het was zeker niet mijn mooiste reis als het om de natuur gaat, maar als je dat ziet in het perspectief van Covid tijd en het feit dat ik nog steeds in herstel ben, was het wel een mooie reis.  Ik ben fysiek weer veel sterker geworden en gezien mijn veerkracht bij alle tegenslagen, ga ik ik ervan uit dat ik ook geestelijk stappen heb kunnen maken.

En dat was toch mijn belangrijkste reden om de reis te doen. Ik weet dat er op mijn werk weer een volgende mooie uitdaging op mij wacht, dus ik ga morgen conform dokters voorschrift weer zoals voor de vakantie voorzichtig starten met 3 halve dagen werken, maar hoop nu toch weer heel snel op te kunnen bouwen naar ft. Doel : mijn baan met die mooie missie,   weer met mijn volledige passie te kunnen vervullen en ja...... voordat jullie allmeaal daarop gaan reageren :  Ik ga op mezelf letten !!!!!!

1. Martin:
    Mooie samenvatting nicht.
    Vanuit een nat Neustadt ad Weinstraße.
  2. Emmy:
    27 juli 2021
    Mooi verhaal . Je ziet er ook weer heel goed uit
  3. Cobie Kootje:
    27 juli 2021
    Wat knap om je reis zo samen te vatten.
  4. Eugène Beenaerts:
    27 juli 2021
    Goede keuze omdat laatste stukje niet meer te fietsen.
  5. Emmie:
    28 juli 2021
    Wat een leuk en eerlijk overzicht 🙂
    En wat fijn dat deze reis je zoveel gebracht heeft!
  6. Tineke De Jong:
    28 juli 2021
    Goed gedaan, ben trots op je 😘
  7. Renata:
    top gedaan! Doorzetter en levensgenieter (>
  8. Hellen:
    28 juli 2021
    Mooi verhaal Mar en wat een doorzetter ben je.
    En wat een mooie fietreis is heb je toch maar weer gedaan. 😘