Dag 30 - Arles

24 juli 2021 - Arles, Frankrijk

Tja daar is ie dan, de laatste dag. En dan de reis terug,  eerder dan gepland, (ik zou dinsdag terugvliegen)  maar helemaal prima.
Omdat ik nog een hele dag had, tent aan de buitenkant schoongemaakt, grondzeil afgespoeld en tassen opnieuw ingepakt.
Ik heb dat op een picknick tafel gedaan en was niet de enige. Ik raakte in gesprek met Janette die samen met haar vriend Maarten ook met dezelfde bus mee gaan.
voor de verandering ervaringen uitgewisseld en afgesproken om later op dag elkaar weer op te zoeken. Ik heb mijn  fiets met bagage bij hen achtergelaten en ben te voet naar het centrum van Arles gewandeld. Wat een prachtige stad, niet alleen mooie gebouwen, maar ook de sfeer, de galeries, vele kunst uitingen. Echt een leuke stad om rond te struinen. Ik vond een leuk restaurant waar live piano werd gespeeld en gezongen en heb daar op mijn gemak geluncht.
Helaas geen gebouwen van binnen gezien, geen tickets beschikbaar. Maar evengoed genoten. Om 3 uur was ik terug bij de camping , duik in het zwembad genomen en met Marten en Jannete lui op ligstoelen gehangen. Maarten bood aan om me te helpen met mijn low- riders eraf te halen, waar ik geen nee tegen zei. Om half acht naar de opstap plaats gefietst, de low-riders eraf, stuur gedraaid en mijn fietstassen in mijn Flight bag verpakt. Klaar-over de terug reis.
De bus was keurig op tijd. Toch altijd weer een hectisch gedoe, om de bus zo te laden dat zowel de fietsen als de bagage per afstap plaats bij elkaar staan.  Onderwijl dat iedereen in de weer is worden er volop verhalen gedeeld, over de regen, routes , pech enz.  Soort van schoolreis gevoel.
Na Arles, nog 2 andere ophaal plekken en we rijden nu daar weg.
Zoals de meeste van jullie weten volgt er nu nog een : wat las je niet eerder op mijn blog, overtollige bagage, wat heb ik gemist lijstjes enz . Ik denk deze morgen te schrijven

1. Martin:
    24 juli 2021
    Mooie laatste dag. Laterrr.
  2. Emmy:
    25 juli 2021
    Leuk dat het zo gezellig was de laatste dag. Goede terugreis en gr.aan Martin
  3. Ingrid:
    25 juli 2021
    Bedankt dat ik heb mogen meegenieten van je reis en ik ben benieuwd naar je volgende, geniet nog van de rest van je vakantie
  4. Hellen:
    25 juli 2021
    Mooie reis heb je gehad Mar
    Hele goede terugreis gewenst
    Groetjes 😘
  5. Cobie Kootje:
    25 juli 2021
    Aan alles komt een einde. Je hebt aardig wat km gefietst, ik heb in gedachten met de kaart van Frankrijk op schoot meegefietst, zal je verhalen missen. Goed dat je nog naar de mooie stad Arles bent geweest.
    Goede terugreis
  6. Tineke De Jong:
    25 juli 2021
    Mooie reis gehad, ik hoop dat het je heeft gebracht wat je zocht! 😘
  7. Maarten Ablij:
    27 juli 2021
    Leuke foto's Marga en een mooie route gefietst. Echt heel dapper om dat alleen te doen. We hebben genoten van je verhalen en vonden het leuk je ontmoet te hebben. Groetjes Jeanette en Maarten.