Dag 3 Copenhagen

6 augustus 2022 - Kopenhagen, Denemarken

Vanmorgen eerst ontbijt gehaald en dit op het Rådhuspladsen in het zonnetje gegeten. Het is fris, maar de zon piept regematig door de wolken heen. Eerste stop het Rådhus of wel het  gemeentehuis. Een prachtig gebouw  van ruim 120 jaar oud en de  20e eeuwse Wereldklok waar de ontwerper Jens Olsen bijna 3 decennia aan heeft gewerkt bewonderd.  Helaas mag je zonder tour slechts een klein deel van het gebouw zien. Het is erg druk en we besluiten om niet te wachten op een tour en richting de Nyhavn te lopen.  Maar niet voordat we voor Sven blaarpleisters gevonden hebben :)  Onderweg de toren van het parlementsgebouw bezocht en natuurlijk een cappuchino op terras.

De kades van het gracht van de Nyhavn (Nieuwe Haven) zijn één van de populairste toeristische trekpleisters van Copenhagen.
Langs de 300 meter lange gracht staan vele bontgekleurde voormalige pakhuizen, die tot enkele tientalle jaren geleden beruchte uitgaansgelegenheden en bordelen huisvestten. Tegenwoordig vind je er restaurants, cafés en bars en vertrekt er een rondvaartboot vandaan.  En vanzelfsprekend hebben wij zoals een echte toerist , die ook genomen.

nyhavn 2

Gisteren poging gedaan om de beroemde Marble church te bezoeken, toen gesloten vanwege bruiloft, vandaag dicht vanwege uitvaart. Morgen nog maar eens proberen....

Laat in de middag de botanische tuin bezocht, veel vergane glorie, maar de palmenkas en vlindertuin waren een bezoek waard.  We waren vergeten om een tafel te reserveren voor het diner en veel restaurant waren reeds vol geboekt, wel meteen voor morgen gedaan.  Om de hoek bij het hotel bij een steakhouse lukte het nog wel, en dat was maar goed ook , want we de voeten hebben rust nodig. En na het belachelijk grote dessert, wafel met ijs,  was kon je mij terugrollen.   Nu languit op bed, voetjes omhoog, wellicht zo meteen nog ff naar een bar of cafe.

1. Tineke De Jong:
    Leuk Marga, heel herkenbaar allemaal 😊
  2. Emmy:
    6 augustus 2022
    Dat was weer een druk dagje. Veel gezien. Een lekker toetje op de foto. Wel groot.🤣Oke veel plezier verder. Gr
  3. Cobie Kootje:
    6 augustus 2022
    Was weer leuk je verslag te lezen, jullie hebben weer heel veel gezien, leuke boottocht gemaakt, mooi de voormalige pakhuizen aan het water enz.
    Lekker genieten!!!
  4. Martin:
    7 augustus 2022
    Was weer een mooi verhaal. De gracht van Nyhavn komt bekend van van alle foto’s die ik heb gezien van reislustigen. Mooi hoor.
  5. Hellen:
    7 augustus 2022
    Lekker genieten zo elke dag, en dat ijsje fiets je er wel weer af , haha