Córdoba - Dona Mecia

22 mei 2019 - Zuheros, Spanje

Wekker vandaag om 7 uur. Tent inpakken en lange fietsdag voor de boeg.

Om half negen camping verlaten en op naar de bakker, lekker luxe buiten de deur ontbijten zoals de meeste Spanjaarden ook doen. Om half 10 dan echt vertrokken. Omdat ik gisteren groot deel van de dag door de stad geslenterd heb, al snel in de gaten waar de route begon.

De weg begon meteen door de heuvels te slingeren en was best pittig. Ik ga normaal gesproken 3x per week naar de sportschool, maar daar was het de laatste maanden door mijn lange werkdagen niet meer van gekomen, nu spijt. Ik merk dat ik sneller vermoeid ben dan anders. Als ik er dan overna denk wat me nog te wachten staat .....

Maar zoals altijd sta ik daar niet te lang bij stil en geniet volop. ( check video)

na 20 km zie ik een klein schaduw plekje langs de weg, de eerste van vandaag ! Daar staan nog andere fietsers, Belgen zoals blijkt met E- bikes en zonder bagage. Die wordt voor de naar het volgende hotel gebracht.

Net op het moment dat ik weer wil doorfietsen komt er een Nederlands stel aan, die koffie pauze inlast, en of ik ook wil, nou daar zei ik natuurlijk geen nee tegen. Beker uit tas gehaald, oplos koffie erin water er op en klaar. Zelfs dat smaakte lekker. Zij blijken al 6 weken onderweg te zijn, hebben nog tot begin juli de tijd en rijden de route precies andersom. Dus volop tips uitgewisseld. Na een half uurtje toch verder gaan fietsen. Deze onverwachte lange stop en de zwaarte van de route zorgen ervoor dat mijn geplande lunch in het enige dorp dat ik vandaag tegenkom , niet haal. Gelukkig ga ik nooit meer zonder eten en drinken op pad, dus stoeltje opgezet en onder olijfboompje gegeten.

FB051CBF-8F88-46DC-B9A8-829509C5B56B

Om 15:00 dan toch aangekomen bij Castro del Rio en alweer pauze genomen, na een colaatje moest ik echt verder, nog ruim 24 km te gaan en alleen maar klimmen, en dat laatste viel dus tegen. Oei wat was dat zwaar, vanwege de warmte, niet getraind en toch te weinig gegeten. Volgens mijn fitbit heb ik vandaag ruim 4500 cal verbruikt en ik mag blij zijn als ik er 2500 heb gegeten. Echt op het allerlaatste proviand ( appel, 2 sinaasappels) de laatste km’s overwonnen. Ik moest in Dona Mecia ff zoeken naar mijn hotel en kwam dus pas om half 8 aan.

Snelle douche en ETEN !!!!!!

1. Hellen:
    22 mei 2019
    Dat was een pittig dagje Marga maar wel weer een prachtige omgeving.
    Leuk om je reisverhalen elke dag te lezen.
    Hoop dat je al een beetje ontstresst bent en lekker aan het genieten bent.
    Veel plezier morgen liefs Hellen
  2. Emmy:
    22 mei 2019
    Dat was dus een zware dag vandaag. Kijk je uit dat je niet teveel verbrand in de zon. Leuke video
  3. Martin:
    23 mei 2019
    Mooie tocht maar wel een hell of a job.
  4. Cobie Kootje:
    23 mei 2019
    wat een pittig dagje!!! over de 30 graden
    Die Hard. Neem diep mijn petje voor je af.