Candelario-Salamanca

30 mei 2017 - Santa Marta de Tormes, Spanje

Kathedraal
Dinsdag 30 mei

Vanmorgen om 8:45 reisklaar. De eerste 4 km naar beneden, heerlijk ! In Bejar de route weer opgepikt.  Volgens het route boekje zou het de eerste 60 km op en af gaan, om de laatste km af te dalen naar Salamanca. Aangezien de route over een smal B weggetje ging, waren de afdalingen redelijk stijl, en bochtig dus in de remmen en de de klimmetjes behoorlijk stijl, dus vaak in de eerste versnelling gefietst. Dit betekent dat ik de tijd die ik onderweg zou zijn behoorlijk verkeerd had ingeschat. Mijn gemiddelde snelheid kwam niet boven de 13 km uit.

Maar de route was fantastisch, ik heb genoten. Onderweg kwam ik zo'n strepen trek karretje tegen, en dat heeft ervoor gezorgd dat ik een paar uur lang met die song in mijn hoofd zat van die sisi reclame, je weet wel, trallala, tradelie, tralalla, when you you wake up in de morning ........    Voor de rest weining verkeer. 15 km voor Salamanca was de weg afgesloten, en er was geen omleidingroute anngegeven, tja wat doe je dan....... In Griekenland vorig jaar, toch doorgereden en toen moesten we na 12 km terug keren, omdat de weg was ingestort in zee, in Frankrijk ook doorgereden en werd een hoge snelheidslijn aangelegd, moesten we omkeren,........ dus ben ik toch door gefietst !  In dit geval was na een paar km de weg opnieuw geasfalteerd , maar wel uitgehard. Heerlijk !  De weg zo glad als een startbaan en licht glooiend naar beneden, tjee wat ging dat lekker.

De camping ligt 5 km buiten de stad, dus uiteindelijk om 17:10 aangekomen. Snel tent opgezet, was gedaan , gedoucht en hup weer op de fiets de stad in.

Salamanca is een eeuwenoude Universiteitsstad. volgend jaar bestaat de Uni 800 jaar.    En dit geeft deze stad een heel bijzonder sfeertje. Ik denk dat ruim de helft van de mensen onder de 25 jaar is, van allerlei verschillende nationaliteiten; en dat vermengd met toeristen. dan krijg je iets vergelijkbaar als in Delft. En dat sfeertje in een eeuwenoude omgeving. Ik was van plan om in de stad te eten, maar alle terasjes zaten propvol en ik had geen zin om binnen te eten. dus gewoon brood, yoghurt en maaltijdsalade gehaald en op de camping gegeten.

Km vandaag 101 ( incl bezoek an de stad) totaal 721 km

weer : zonnig met zo nu nu en dan klein beetje bewolking 32 graden

1. Hellen:
    30 mei 2017
    Mooie reis hoor Mar. Leuke vehalen en foto's.
  2. Emmy:
    30 mei 2017
    dat was weer een behoorlijk ritje. nu maar lekker slapen. en op naar de volgende dag, ik ben supertrots op je . succes maar weer
  3. Martin:
    31 mei 2017
    Het gaat voorspoedig. Het weer zit ook mee. Mooie foto's. Leuk verhaal.
  4. Cobie Kootje:
    31 mei 2017
    Goede keuze om toch door te fietsen. Kan me voorstellen dat je dan zit te genieten. Mooi verhaal, mooie foto's. Veel fietsplezier verder!
  5. Tineke De Jong:
    1 juni 2017
    Hoi Marga,
    Lange dag voor je, maar mooi avontuur.
    Neem je de tijd om de stad ook verder te bekijken?