Benalúa - Granada

27 mei 2019 - Granada, Spanje

Ik heb ticket voor vandaag voor de Alhambra om 14:00 en dat is een uitdaging. Het was de enige mogelijkheid 4 weken geleden, voor Engelstalige rondleiding. 59 km op papier, 20 km klimmen en afdalen met klimmetjes ertussen.  Kwart over 7 op de fiets. In driekwart broek en shirt lange mouw, nu vanwege het feit dat het nog fris was, gisteren aan het eind van de middag, omdat ik de zon op mijn huid niet meer kon hebben.

Wat ik niet wist is dat deze route deel uitmaakte van de Vuelta en dat betekent veel fietsers in beide richtingen. Dat was voor de verandering wel leuk. Fietsen is hier echt een mannen ding, tot op heden slechts 3  Vrouwen gezien.

Alweer een ander landschap, bijna Zwitsers, of Oostenrijks. Veel loof en naaldbomen en op de achtergrond constant de Siera Nevada. Om 11 uur bereikte ik het hoogste punt 1297mtr. En toen wist ik al dat het krap zou worden.

D9CBE4AC-BA38-43A3-8B47-EAB3037A010B

Ik hoopte dat ik in de buurt van de Alhambra een plek zou kunnen vinden waar ik mijn fiets met bagage veilig kon achterlaten, want eerst naar de camping zat er niet meer in. Helaas..... ik ben normaal gesproken niet zo moeilijk als ik ff een kerk bezoek, of een supermarkt in ga, maar een rondleiding van 2,5 uur, dat durfde ik niet aan.

De camping ligt in de stad, 2 km uit het centrum. Om 2 uur was ik daar. Gelukkig kreeg ik een plekje met wat schaduw, want ook vandaag weer 35+

65DBE090-08E4-4DFE-B8AD-AC2DF42F2B1F

Vanmiddag rustig aangedaan, gedoucht, wasje en boodschappen bij de naastgelegen supermarkt. Super handig ! Gewoon ff salade halen voor het avondeten en een gekoeld drankje. Gewoon even niet in een restaurant eten.🙃

Nu richting het centrum gelopen, koffietje met lekkers.

1. Emmy:
    27 mei 2019
    Leuk je even gesproken te hebben, heerlijk plekje daar. En je was is ook weer gedaan, nu lekker een dagje rust geniet er van
  2. Cobie Kootje:
    27 mei 2019
    Wat een prachtige rit en mooie foto's!!!
    Wanneer naar de Alhambra? Genieten!!
  3. Martin:
    28 mei 2019
    Jammer dat Alhambra niet door kon gaan. Schijnt mooi te zijn. Ticket nog kunnen verkopen?
    Dagje rustig aan is ook wel lekker.