Athene - Megara

10 september 2017 - Mégara, Griekenland

Vanmorgen heerlijk op het dakterras ontbeten en om 10:00 vertokken, het was weer even zoek naar de juiste route, maar eenmaal op de 'High Way' ( niet echt maar het scheelde niet veel) verliep het vlot. We hebben Athene fietsend doorkruist zonder al te veel problemen, ondanks alle waarschuwingen op het internet en de vele blogs waar ze aangeven dat het absoluut niet fietsbaar is. Pireus heeft verschillende havens en het duurde even voordat we de juiste hadden gevonden. Helaas kon niemand ons vertellen hoe laat de volgende naar Salamina zou gaan of van waar hij aan de kade zou vertrekken. Na ruim een uur te hebben gewacht, besloten we door te fietsen naar Perami, waar de ferries iedere 10 minuten gaan. Volgens het routeboek, was dat niet aan te bevelen, maar we hadden geluk dat het Zondag is en het vrij rustig op de weg. Salamina is het eiland dat dichtbij Athene ligt en is niet echt heel bijzonder. Geen hotels en bijna alles gesloten behalve een ijssalon, en die konden we niet voorbij rijden.

Ook het strandje niet, waar we lekker genoten van het water een een zonnetje die al niet meer zo heet brandde. Echt vakantie. Helaas misten we de ferry die ons weer aan het vaste land zou brengen en moesten we dus een uur wachten. Uiteindelijk kwamen we om 19:30 aan bij het Megara hotel, een gloednieuw hotel en prachtig hotel waar onze fietsen we mogen overnachten in de lobby. De receptionist raadde ons aan om naar het centrale plein te lopen voor ons dinner. Heerlijk ! Alweer een zwoele avond, maar nu zonder andere toeristen, alleen locals.

33 graden, zon en 45 km gefietst.

1. Martin:
    11 september 2017
    Volgens mij is dit genieten.
  2. Cobie Kootje:
    11 september 2017
    Onder het genot van een kopje koffie, je verhaal zitten lezen.
    Dat jullie genieten straalt van de foto's af. Veel plezier verder.
  3. Emmy:
    11 september 2017
    Fijn dat het weer zo mooi is. hier is het fris. vanmiddag met Eric naar de Fysio. ga ik misschien harder lopen. wacht weer op het volgende verhaal. gr.