Donderdag 7 september

10 september 2023 - Rotterdam, Nederland

Helaas het rondje Zwitserland zit er echt op. Om 7 uur vertrokken richting huis. Het eerste stuk weer binnen door, wat wel op hield omdat het nu een werkdag was ipv zondag, veel vrachtverkeer. Het laden ging deze keer prima en na 3 stops van ruim een half uur , iedere keer weer vlot op pad. Om half 7 thuis, twijfelde of ik mij. Fiets en auto meteen zou leegruimen , maar toch gedaan , waar ik vrijdag ochtend heel blij mee was, omdat er voor de verandering weer lift storingen waren.🙄
Nu had ik in ieder geval de was boven en kon ik die draaien en mijn kampeer spulletjes en fiets schoonmaken , zodat die weer tot de volgende reis opgeborgen kunnen worden.

nou en daar komt mijn wat je nog niet eerder las :

- ik heb 1 ochtend mijn tent ingepakt incl het plaats bordje dat je aan je tent moet ophangen, zodat ze kunnen zien dat je keurig bent aangemeld. Dus tent bij de receptie weer moeten uitpakken en naar het bordje op zoek.

- het eerder genoemde (dure) gasflesje, heb ik niet gebruikt, die andere tank was pas leeg op de laatste avond.

- ik voor 2 dates gevraagd werd tijdens het salsa feestje. Waarschijnlijk waren die mannen blij dat er eindelijk weer eens een nieuw gezicht was in de salsa scène in Solothurn!

- ik deze keer niet de eerste dagen last van  mijn zitvlak had , maar pas op dag 5 , dat gelukkig na 1 dag weer over was.

- de eerste 2  dagen het gevoel had, dat er iemand op rolschaatsen aan mijn bagage drager hing, omdat het fietsen zo zwaar ging.

- alweer 26 kg bagage had, maar zo blij was dat ik ook warme kleding bij me had, incl lange fietsbroek. Helaas wel mijn fiets handschoenen had thuisgelaten, omdat ik toch nooit gebruikt had.

- de Zwitsers vriendelijke mensen zijn, iedereen gedag zeggen en vooral op de campings en restaurants super gastvrij ontvangen werd.

- En als laatste het zo jammer is dat dit prachtige vakantie land zich uit de markt geprijsd heeft, waardoor je bijna alleen Zwitsers tegenkomt en weinig andere toeristen. Ik heb het al eerder benoemd dat het bizar is dat je voor een cappuccino Eur 7 betaald. Als ik dit vergelijk met Spanje, waar ik ook heerlijk in de bergen heb gefietst, daar ontbijt je voor Eur 3.- , cappuccino, sapje, en toast of croissant . Deze reis heeft net iets meer dan Eur2250,- gekost , terwijl mijn rondje Andalusië incl 2 vluchten 1450,- En ik daar niet gekookt heb, en op mijn rondje Zwitserland de helft van de reis.

Maar desondanks, was ook deze reis weer de moeite waard , met dan aan Renate voor haar route boekje en tips.
totaal aantal km 895.

1. Martin:
    10 september 2023
    Leuk verhaal Marga. Ja dat van die Zwitsers hebben wij ook zo ervaren.